Teftiş Kurulu Müdürlüğü
T.C
BATTALGAZİ BELEDİYE BAŞKANLIĞI
TEFTİŞ KURULU MÜDÜRLÜĞÜ GÖREV ve ÇALIŞMA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ KISIM
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsamı, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Teftiş Kurulu Müdürlüğünün kuruluş, görev, yetki ve sorumluluklarını, çalışma usul ve esaslarını, müfettiş yardımcılarının tabi olacağı sınavları, yetiştirilmeleri ve eğitimlerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Teftiş Kurulu Müdürlüğünün görevlerini, teftiş kurulu müdürü, müfettiş ve müfettiş yardımcılarının; atanmalarını, görev, yetki ve sorumluluklarını, çalışma usul ve esaslarını ve teftiş kurulu büro personelinin çalışma usul ve esasları ile teftişe tabi olanların hak ve sorumluluklarını kapsar.
Hukuki dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 3/7/2005 tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 48 inci maddesi ile 22/02/2007 tarihli ve 26442 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmeliğin 12 nci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE4- (1) Bu yönetmelikte geçen,
- a) Belediye : Battalgazi Belediyesini,
- b) Başkan : Battalgazi Belediye Başkanını.
- c) Başkan Yardımcısı : İlgili Belediye Başkan Yardımcısını,
ç) Meclis : Battalgazi Belediye Meclisini.
- d) Encümen : Battalgazi Belediye Encümenini.
- e) Müdürlük : Teftiş Kurulu Müdürlüğünü,
- f) Müdür : Teftiş Kurulu Müdürünü,
- g) Müfettiş : Teftiş Kurulu Müdürünü ve müfettişlerini,
ğ) Müfettiş Yardımcısı : Yetkili veya yetkisiz müfettiş yardımcılarını,
- h) Personel : Memur, işçi ve sözleşmeli çalışan tüm personeli ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teftiş kurulu müdürlüğünün görev ve yetkileri
MADDE 5 - (1) Teftiş kurulu, başkanın onayı ve kurul müdürünün görevlendirme emri üzerine başkan adına aşağıdaki görevleri yapar.
- a) 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu uyarınca iç denetçilerin görev alanına giren işler hariç, belediyenin yönetimi ve denetimi altındaki kişi ve birimler ile işletmelerin faaliyetleri ile her türlü iş ve işlemleri ve etkinlikleriyle ilgili olarak teftiş, denetim, inceleme ve soruşturma işlerini yürütmek.
- b) Belediye birimlerinin iş ve işlemlerinin hukuka ve önceden saptanmış ölçütlere uygunluğunun denetimini yürütmek.
- c) Belediye birimlerinde özel teftiş yapmak.
ç) Müfettişlerin çalışmaları neticesinde düzenledikleri raporları inceleyip değerlendirmek, kurul müdürlüğü görüşü ile birlikte başkana sunmak.
- d) Müfettişlerce düzenlenen raporlar ile görüş yazılarını inceleyerek, esas ve usul yönünden saptanacak eksikliklere ilişkin kurul müdürü düşüncesini, basit veya maddi hatalar dışında, yazılı olarak bildirmek.
- e) Müfettişlerin mesleki gelişimini sağlamaya yönelik çalışmalar yürütmek.
- f) Müfettişler tarafından yapılacak teftiş, inceleme ve soruşturmalar ile düzenlenecek raporlara ilişkin, biçim, yöntem ve teknikleri geliştirmek, standart ve ilkelerin oluşturulmasını sağlamak, denetim, inceleme ve soruşturmaların etkililiğini ve verimliliğini artırıcı tedbirleri almak, bu konuda görüş ve öneriler sunmak.
- g) Görev standartlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak.
ğ) Mevzuat hükümleri uyarınca verilen diğer görevleri yerine getirmek.
(2) Kurul ayrıca, 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun hükümlerine veya 10/06/1949 tarihli ve 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu hükümlerine göre vali veya kaymakam, 4483 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin 3 üncü fıkrası gereği başkan tarafından kabulü halinde ise diğer soruşturma izni vermeye yetkili mercilerce 4483 sayılı Kanun gereği müfettişlere verilen araştırma ve/veya inceleme görevlerinin yasal süreleri içerisinde tamamlattırılmasını ve gereği için adı geçen Kanuna göre karar alınmak üzere yetkili merciye gönderilmesini sağlamakla görevli ve yetkilidir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Teşkilat ve Bağlılık
Teşkilat
MADDE 6- (1) Teftiş Kurulu Müdürlüğü bir müdürle yeteri kadar müfettiş ve müfettiş yardımcısından oluşur.
(2) Kurulun yazı, idari ve mali hizmetleri ile taşınır mal iş ve işlemleri, arşiv, kütüphane ve benzeri işleri ile elektronik, manyetik ve benzeri bilgi işlem ortamındaki tüm işleri kurul müdürlüğüne bağlı büro tarafından yürütülür.
Bağlılık
MADDE 7- (1) Teftiş Kurulu Müdürlüğü doğrudan Başkana bağlıdır.
(2)Kurul müdürü ve müfettişler teftiş, inceleme ve soruşturmaların yanı sıra bu Yönetmelikte kendilerine verilmiş diğer yetkileri, görevlendirildikleri her yerde başkan adına kullanırlar.
(3)Müfettişler, başkan ve kurul müdürü dışında hiçbir kişi ve merciden talimat almazlar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Teftiş Kurulu Müdürü
Teftiş kurulu müdürünün atanması, görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 8- (1) Teftiş Kurulu müdürü, başkan tarafından bakanlıklar ile bunların bağlı ve ilgili kuruluşlarının merkez teşkilatı ile belediye, idare ve diğer belediyelerde mesleğe özel yarışma sınavı ile girmiş ve yeterlik sınavı sonucunda denetim elemanlığına atanmış, yardımcılık dönemi de dahil olmak üzere en az 10 yıl denetim elemanı olarak çalışmış olan ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 68/B maddesi hükümlerine göre bu kadroya atanma şartlarını ve bu Yönetmelikte öngörülen eğitim şartlarını taşıyanlar arasından atanır.
(2) Müdür, müfettiş sıfat ve yetkisine sahip olup, aşağıdaki görevleri yapar ve şu yetkileri kullanır:
- a) Teftiş Kurulu Müdürlüğü Yönetmeliğinin 6 ncı maddede belirtilen görevlerini yürütmek,
- b) Müfettişlerin çalışmalarını düzenlemek ve denetlemek,
- c) Teftiş programlarını yaparak Başkanın onayına sunmak,
ç) Gerektiğinde bizzat teftiş, denetim, inceleme ve soruşturma yapmak,
- d) Müfettişlerden gelen raporları incelemek, eksikliklerinin giderilmesini sağlamak, ilgili mercilere göndermek, ilgililerle alınacak tedbirleri ve yapılacak işlemlerin sonuçlarını takip etmek ve alınması gereken tedbirlerle ilgili tekliflerde bulunmak,
- e) Teftiş Kurulu Müdürlüğüne intikal eden teftiş, denetim, inceleme veya soruşturmayı gerektiren konuları ilgili organlara göndermek,
- f) Giriş sınavı ile müfettişlik yeterlik sınavının yapılmasını ve yürütülmesini sağlamak, müfettiş yardımcılarının yetişmelerini sağlayıcı tedbirler almak.
- g) Müfettişleri meslekleri ile ilgili bilimsel çalışmalar yapmaya özendirmek, bu amaçla yurt içinde ve yurt dışında inceleme ve araştırma yapmalarını sağlamak, mesleki, genel kültür ve yabancı dil bilgilerinin artırılması yönünde, meslek içi eğitim, kurs, seminer ve toplantılar düzenlemek, bu tür çalışmalara katılmalarını sağlamak,
ğ) Teftiş Kurulu Müdürlüğünün çalışmalarını izlemek, dönem sonunda çalışmalarla ilgili değerlendirme raporları ve yıllık faaliyet raporları düzenleyerek Başkana arz etmek,
- h) Görev alanına giren konularla ilgili olarak uygulamalarda ortaya çıkan mevzuat yetersizliği ve aksaklıklarla ilgili hususlarda inceleme ve araştırma yaparak alınması gereken kanuni ve idari tedbirler konusunda Başkana tekliflerde bulunmak.
ı) Mevzuat ve Başkan tarafından verilecek benzeri görevleri yapmak,
- i) Kurul çalışmalarının yürütülmesinde, mevzuatın müfettişler arasında değişik yorumlandığı ve mevzuatta yeterince açıklık bulunmadığı haller ile raporlama ve diğer çalışma konularında, uygulama birliğini temin amacıyla gerekli ilke kararları almak, çalışma usul ve esasları, yönerge ve talimatları hazırlamak ve uygulamak,
- j) Büro hizmetlerinin düzenli yürütülmesini temin etmek,
- k) Müfettişler tarafından düzenlenen raporların sonuçlarına göre işlemlerin iyileştirilmesi, uygulamadaki aksaklıkların giderilmesi konularında önerilerde bulunmak.
- l) 9/10/2003 tarihli 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu ile 1/11/1984 tarihli ve 3071 sayılı Dilekçe Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun hükümleri uyarınca kurul başkanlığına/müdürlüğüne sunulan dilekçelerin ve bilgi edinme taleplerinin takibini yaptırarak yasal süresi içinde cevaplanmasını sağlamak,
- m) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu uyarınca harcama yetkilisi görevinden kaynaklanan yetkilerini kullanmak, büro personeli arasından taşınır kayıt ve kontrol yetkilisi görevlendirerek 28/12/2006 tarihli ve 2006/11545 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Taşınır Mal Yönetmeliğine göre iş ve işlemlerin takip ve icrasını sağlamak.
(3) Müdür kendisine verilen görevlerin yerine getirilmesinden yürürlükteki mevzuat çerçevesinde Başkana karşı sorumludur.
Teftiş Kurulu Müdürüne vekâlet
MADDE 9- (1) Kurul müdürü, geçici sebeplerle görevden ayrıldığında veya herhangi bir sebeple kurul başkanlığının/müdürlüğünün boşalması halinde vekâlet görevi başkan tarafından Kurul başkanı/müdürü atanması şartlarına haiz müfettişlerden birine verilir. Bu niteliklere haiz müfettiş bulunmaması durumunda vekâlet görevi en kıdemli müfettişe verilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Müfettişler
Müfettişlerin görev, yetki ve sorumlulukları
MADDE 10- (1) Müfettişler başkan adına;
- a) 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu uyarınca iç denetçilerin görev alanına giren işler hariç, belediyenin yönetimi ve denetimi altındaki birimlerin faaliyetleri ile her türlü iş ve işlemleri ve etkinlikleriyle ilgili olarak teftiş, inceleme ve soruşturma işlerini yürütmek,
- b) Yürütülen inceleme veya soruşturmanın gerektirdiği hallerde, ilgili kişi, kurum veya kuruluşlardan her türlü bilgi, belge ve kayıtları istemek, bilgi toplamak,
- c) Mevzuat gereği tutulması zorunlu bulunan her türlü kayıt ve belgeleri işyerinde veya denetime elverişli gördüğü bir yerde denetlemek ve incelemek üzere istemek, bunlara ilişkin gerektiğinde tutanak düzenlemek,
ç) 19/4/1990 tarihli ve 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu kapsamına giren suçların soruşturulmasında bu Kanun hükümleri, 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanuna göre yapılacak ön incelemelerde bu Kanunun, bu Kanunda açıklık bulunmayan hallerde 4/12/2004 tarihli ve 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanununda düzenlenen usul ve esaslara göre hareket etmek,
- d) Teftiş, inceleme ve soruşturma görevlerinin gerektirdiği hallerde, Belediyenin birimlerindeki görevlilerin muhafazasına verilmiş olan ayni, nakdî, menkul ve gayrimenkul her türlü varlıklara ilişkin sayım yapmak, bunlara ait gizli olsun veya olmasın her türlü evrak, dosya, vesika ve elektronik, manyetik ve benzeri bilgi işlem ortamındaki verileri tetkik etmek veya almak, gerektiğinde tasdikli örneklerini bırakmak suretiyle belgelerin asıllarını almak,
- e) Mevzuat çerçevesinde ilgili personelin görevden uzaklaştırılmasını başkana teklif etmek,
- f) Görevleri sırasında soruşturma, inceleme ve ön inceleme ile ilgili olarak gerekli gördükleri kimselerin yazılı ifadelerine başvurmak,
- g) Görevlerinin yürütülmesi sırasında görev konusu dışında öğrendikleri yolsuzlukları ve usulsüz uygulamaları gecikmeden incelemeye başlayabilmek üzere durumu derhâl Kurul müdürlüğüne bildirmek, gecikmesinde zarar umulan ve delillerin kaybına meydan verebilecek hallerde delilleri toplamak,
ğ) Teftiş, inceleme ve soruşturma çalışmaları neticesinde raporlar düzenleyerek kurul müdürlüğüne intikal ettirmek,
- h) Belediye faaliyetleriyle ilgili olarak görevlendirildikleri konularda yurt içinde ve yurt dışında eğitim ve araştırmalar yapmak, eğitim, komisyon, kurs, seminer ve toplantılara görevli veya gözlemci olarak katılmak, görevlendirildikleri konularda kurs, seminer ve eğitim vermek, diğer kamu kurum ve kuruluşlarında denetim ile ilgili konularda, kendisinin kabulü ve başkanın izni ile uzman veya bilirkişi olarak hizmet vermek,
ı) Teftiş, araştırma ve inceleme esnasında gördükleri yanlışlık ve eksiklikler ile mevzuatın uygulanmasından doğan sonuçlar üzerinde inceleme yaparak, görülecek yanlışlık ve eksikliklerin giderilmesi ve düzeltilmesi yollarını araştırmak ve işlerin istenilen seviyede yürütülmesini sağlamak ve görevlilerin çalışmalarından daha çok yararlanılması için alınması gereken tedbirleri ve düşüncelerini inceleme raporu veya yazıyla kurul müdürlüğüne intikal ettirmek,
- i) Refakatlerinde çalışan müfettiş yardımcılarının yetiştirilmelerini sağlamak ve haklarında refakat döneminin bitimini takip eden bir hafta içinde kurul müdürlüğünce belirlenen formata uygun olarak müfettiş yardımcısı değerlendirme raporu düzenlemek,
- j) Mevzuatın hazırlanması ve uygulanmasıyla ilgili çalışmalara katılmak,
- k) ilgili mevzuat çerçevesinde kurul müdürü tarafından rehberlik ve teftiş hizmetleri ile ilgili olarak verilen benzer işleri yapmak,
görev ve yetkilerine haizdirler.
(2) Müfettişler, aldıkları görevlerin sonuçlarını Teftiş Kurulu Müdürlüğüne bildirirler.
(3) Müfettişler, denetim görevlilerine ilişkin; tarafsızlık ve nesnellik, eşitlik, dürüstlük, gizlilik, çıkar çatışmasından kaçınma, nezaket ve saygı, yetkinlik ve mesleki özen gibi etik davranış ilkelerine uymak, mevzuatta öngörülen yetkilerini tam olarak kullanmaktan ve görevlerini eksiksiz yerine getirmekten sorumludurlar.
Bilirkişi incelemesi
MADDE 11- (1) Teftiş, inceleme ve soruşturma esnasında, görevin sonuçlandırılabilmesi için, inceleme ve değerlendirilmesi uzmanlık bilgi ve tecrübesini gerektiren konuların varlığı halinde, müfettişin talebi ve kurul başkanının/müdürünün onayı ile durum uzman kurum veya kişilere incelettirilebilir. Düzenlenen bilirkişi raporu kanıtlayıcı belge olarak soruşturma raporlarına eklenir.
(2) Uzman kurum veya kişilerin ücretleri ile inceleme giderleri müfettiş tarafından düzenlenecek yazıya istinaden fatura veya fatura yerine geçen belgeler karşılığında belediye bütçesinden ödenir.
Müfettişlerin uyacakları hususlar ve etik kurallar
Madde 12- (1) Müfettişler;
- a) Esas itibariyle teftişin etkin bir şekilde yürütülmesini engelleyen hususlarla, mükerrerlikleri tespit etmek, hadiselerin ekonomik, sosyal, idari ve hukuki sebeplerini tahlil etmek, verimli çalışmayı teşvike ve yolsuzluklarla usulsüzlüklerin en aza indirilmesine yönelik teftiş usullerini geliştirmek için gerekli tedbirlerin alınmasını göz önünde tutarlar,
- b) Çalışmaları sırasında, rehberlik fonksiyonlarını ön planda tutarak hataları önleyici, aksaklıkları giderici, iş verimini artırıcı, rasyonel ve etkin çalışmayı sağlayıcı, geliştirici ve eğitici olmaya özen gösterirler,
- c) Görevleri sırasında ve çalışmaları esnasında giyimleri, davranışları ve hareketleri ile saygı ve itibar telkin etmeye özen gösterirler,
ç) Görevin başarıyla yerine getirilmesi, adil ve nesnel bir sonucun ortaya çıkması amacıyla dürüstlük, bağımsızlık, tarafsızlık, güvenilirlik ve yeterlik ilkelerini gözeten bir yaklaşım içinde olmak zorundadırlar,
- d) İşlemlerin denetlendiğini gösteren, tarih ve imza koymak suretiyle yaptıkları açıklamalar dışında evrak, defter ve kayıtlar üzerine şerh düşemezler, ilave ve düzeltme yapamazlar, elektronik, manyetik ve benzeri bilgi işlem ortamlarındaki bilgi ve kayıtları değiştiremezler,
- e) Denetime gidecekleri yerleri, yapacakları işleri ve görevleri dolayısıyla edindikleri gizli bilgi ve belgeleri açıklayamazlar,
- f) Beşeri ve sosyal ilişkilerin gerektirdiği haller hariç, hakkında denetim, inceleme ve soruşturma yaptıkları personelden ve yetkililerinden veya görevleri sırasında diğer kişilerden, özel hizmet ve alışılmış olmayan ikramlar kabul edemezler, bu kişilerle iş münasebetinden farklı münasebet kuramazlar, borç alamaz ve veremezler,
- g) İcraya karışamazlar,
ğ) Görevleri nedeniyle öğrenmiş oldukları bilgileri, mesleki sırları, ekonomik, ticari hal ve durumları gizli tutmak zorundadırlar,
- h) Aralarında üçüncü dereceye kadar kan (üçüncü derece dâhil) ve ikinci dereceye kadar kayın (ikinci derece dâhil) hısımlık veya çıkar birliği bulunan yahut tarafsızlığı hakkında kuşku uyandıracak derecede uyuşmazlık halleri var olan belediye (ve bağlı idarelerin) personeli hakkındaki denetim işlerine bakamazlar, kendilerine bu tip işlerin verilmesi halinde durumu yazılı olarak kurul başkanlığına/müdürlüğüne bildirirler,
ı) Rapor, yazışma ve dosyaları, kurul başkanının/müdürünün izni olmadan kimseye gösteremezler ve veremezler,
- i) 14/9/2010 tarihli ve 27699 sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Denetim Görevlilerinin Uyacakları Meslekî Etik Davranış İlkeleri Hakkında Yönetmelik hükümlerine uymak zorundadırlar.
Birlikte görev
MADDE 13- (1) Teftiş, denetim, inceleme ve soruşturma programlarının gruplar halinde uygulanmasında her gruba dâhil müfettişlerden en kıdemlisi o grubun başkanı sıfatıyla çalışmaları düzenler. Grup başkanları, işe başlarken ve çalışmalarının devamı sırasında teftiş ve tetkiklere verilecek en uygun yönü belirleyip, işlerin seyrini takip ve sonuç alınmasını sağlayabilecek fikir ve tedbirlerin uygulanmasını temin eder.
İşin devamlılığı ve devri
MADDE 14- (1) Müfettişler, kendilerine verilen işleri ara vermeden Teftiş Kurulu Müdürlüğünce belirtilen süreler içinde bizzat yapıp bitirirler. Süresinde tamamlanamayacağı anlaşılan işler hakkında Teftiş Kurulu Müdürlüğüne zamanında bilgi verip alacakları talimata göre hareket ederler.
(2) Müfettişlere verilen işin devredilmemesi asıldır. Devir zorunluluğu doğarsa, müfettişler ellerindeki işleri, gerekçesi açıklanmak kaydıyla kurul müdürünün talimatı ile bir başka müfettişe devredebilir.
(3) Devredilecek işler için devri yapılacak olan müfettiş bir “devir notu” hazırlar. En az üç nüsha olarak hazırlanacak devir notuna: devredilen işin ne olduğu, devir gününe kadar işin hangi kısmının ne dereceye kadar incelendiği ve iş hakkında ne gibi görüş ve kanaate varıldığı hakkındaki düşüncelerini yazar.
(4) Devir notuyla birlikte devredilen işe ait bütün belgeleri sıra numarası altında gösteren ve üç nüsha olarak düzenlenen dizi pusulasının birinci nüshası ve işe ait bütün belgeler devralan müfettişe imza karşılığı verir.
(5) Devir notu ve dizi pusulasının ikinci nüshası bir yazı ile devreden müfettiş tarafından Teftiş Kurulu Müdürlüğüne gönderilir. Üçüncü nüsha devreden müfettişte kalır.
ALTINCI BÖLÜM
Teftiş Kurulu Bürosu
Büronun görev, yetki ve sorumlulukları
Madde 15 - (1) Büro, teftiş kurulu müdürüne bağlı yeterli sayıda personelden teşekkül eder.
(2) Büronun görevleri şunlardır:
- a) Teftiş kuruluna verilen veya gelen raporlar ile her türlü evrakın kaydını fiziki ve elektronik ortamda düzenli şekilde tutmak, ilgili birimlere sevki dâhil bu safhaya kadar olan işlemlerini yapmak, başka birimlere gidenleri takip etmek, zamanında cevap alınamayan rapor ve yazılardan kurul müdürünü haberdar etmek.
- b) İşleri biten rapor ve diğer evrakı dosyalayarak muhafaza etmek.
- c) Müfettişlerden gelen raporları gerekli sayıda çoğaltmak, raporları ve diğer evrakı kayıt etmek ve ilgili olduğu yerlere vererek takip etmek.
ç) Müfettişlerin çalışma ve hakediş cetvellerinin tahakkuka ait işlemlerini yürütmek.
- d) Teftiş kurulunun kırtasiye, matbuat ve diğer malzeme ihtiyacının teminine ve Taşınır Mal Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde taşınır malları kayıt ve muhafaza etmek, bunlarla ilgili diğer işlemleri yapmak.
- e) Teftiş kurulunun yazışmalarıyla, müfettiş, müfettiş yardımcıları ve büro personelinin özlük, diğer idari, mali ve haberleşme hizmetlerini yürütmek.
- f) Uygulamaya ait mevzuat ve talimatları izleyip saklamak ve bunları müfettiş ve müfettiş yardımcıları ile bütün personele dağıtmak.
(3) Şef, büronun yönetiminden ve düzenli çalışmasından kurul başkanına/müdürüne karşı sorumludur. Büroda görevli tüm personel yaptıkları işlerden dolayı mesul olup görevleri icabı edindikleri bilgileri açıklayamazlar. Defter, evrak, rapor ve benzeri belgeleri kurul müdürünün izni olmadan hiçbir makama ve şahsa gösteremezler ve veremezler.
(4)Büro personelinin atanmasında veya görevlendirilmesinde kurul müdürünün uygun görüşü alınır.
İKİNCİ KISIM
BİRİNCİ BÖLÜM
Müfettişliğe Giriş ve Müfettiş Yardımcılığı Giriş Sınavı
Müfettişliğe giriş
MADDE 16- (1) Müfettişliğe, müfettiş yardımcısı olarak girilir. Müfettiş yardımcılığına tayin edilebilmek için yapılacak giriş sınavını kazanmak şarttır.
(2) Müfettiş yardımcılığı sınavı açılmasına, müdürün önerisi, Başkanın onayı ile karar verilir.
(3) Diğer kamu kurum ve kuruluşlarında mesleğe özel yarışma sınavı ile girmiş ve yeterlik sınavı sonucunda denetim elemanlığına atanmış olanlardan bu yönetmelikte öngörülen eğitim şartlarını taşıyanlar, giriş sınavına tabi tutulmaksızın naklen veya açıktan belediye müfettişliğine atanabilirler.
Müfettiş Yardımcılığı Giriş Sınav Kurulu
Madde 17- (1) Müfettiş yardımcılığı giriş sınavını yapacak kurul; başkanın onayı ile kurul müdürünün başkanlığında, kurul müdürünün önerisi ile görevlendirilecek dört müfettiş olmak üzere beş üyeden oluşur. Zorunlu sebeplerden dolayı görev yapamayacak başkan dışındaki asil üyelerin yerine geçmek üzere, aynı usulle dört yedek üye tespit edilir. Müdürlükte yeterli sayıda müfettiş bulunmadığı takdirde Malatya Büyükşehir Belediyesinden müfettiş talep edilir.
(2) Müfettiş Yardımcılığı Giriş Sınav Kurulunun sekretarya hizmetleri teftiş kurulu bürosunca yürütülür.
Sınav ilanı
MADDE 18- (1) Atama yapılacak kadro sayısı, sınıfı ve dereceleri, sınava katılma şartları, başvuru usulü, tarihleri ve yeri, başvuruda istenilecek belgeler, sınav tarihi ve yeri, sınava girebilmek için aranan Kamu Personel Seçme Sınavı puan türü ve taban puanı, sınav konuları ve değerlendirme yöntemi ile gerekli görülen diğer hususlar sınav gününden en az otuz gün önce Resmî Gazetede, Türkiye genelinde yayımlanan tirajı en yüksek ilk beş gazetenin en az birinde ve Belediyenin internet sitesinde duyurulur.
(2) Adayların başvuru ve kayıt süresi, sınavların başlama tarihinden en çok 15 gün öncesine kadar devam edecek şekilde tespit olunur.
Sınava giriş şartları
MADDE 19- (1) Müfettiş yardımcılığı sınavına katılabilmek için 657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 48 inci maddesinde yazılı nitelikleri yanında:
- a) Giriş sınavının yapıldığı yılın ocak ayının birinci günü itibarıyla otuz beş yaşını doldurmamış olmak,
- b) Hukuk, Siyasal Bilgiler, İktisat, İşletme, İktisadi ve İdari Birimler Fakültelerinden ya da bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen dört yıllık lisans eğitimi veren yurt içi veya yurt dışındaki fakülte veya yüksek okullardan birini bitirmiş olmak,
- c) Askerlik görevini yapmış veya ertelemiş olmak.
ç) Teftiş Kurulu Müdürlüğü tarafından belirlenen taban puanı veya üzerinde, sınav tarihi itibarıyla geçerliliği devam eden Kamu Personeli Seçme Sınavı puanı almış olmak şarttır.
Sınav işlemleri
MADDE 20- (1) Müfettiş yardımcılığı sınavına girmek isleyen adaylar; Teftiş Kurulu Müdürlüğüne bizzat müracaat ederler veya belgeleri başvuru süresinin son günü mesai bitimine kadar Teftiş Kurulu Müdürlüğüne ulaşacak şekilde posta ile gönderirler. Postadaki gecikmelerden dolayı zamanında ulaşmayan başvurular işleme konulmaz.
Sınava girmek isteyen adaylar;
- a) Kamu Personel Seçme Sınavı (KPSS) belgesinin aslı veya Kurumca onaylı öreği,
- b) Son 6 ay içinde çekilmiş iki adet vesikalık fotoğraf,
- c) Aday formu
ç) Diploma veya mezuniyet belgesinin aslı veya Kurumca onaylanmış sureti,
ile Teftiş Kurulu Müdürlüğüne müracaat ederler.
Aday formunda adı ve soyadı, doğum veri ve tarihi mezun olunan yüksek öğrenim kurumu yabancı dil ve gerekli diğer bilgiler bulunur.
Yazılı sınavı kazanan adaylardan, sözlü sınavdan önce aşağıdaki belgeler istenir.
- a) T.C. kimlik numarası beyanı,
- b) Sağlıkla ilgili olarak görevini devamlı yapmaya engel bir durum olmadığına dair yazılı beyanı,
- c) Erkek adayların askerlikle ilişiği olmadığına dair yazılı beyanı,
ç) Sabıka kaydı olmadığına dair yazılı beyanı,
- d) Özgeçmişi ( Özgeçmişte baba ve ana adları ile meslek veya işleri; ilk, orta, yüksek tahsillerini yaptığı okulları ve yerleri, kendisi hakkında bilgi verebilecek iki kişinin adları, yüksek tahsilden sonra ne gibi işler yaptığı belirtilir),
- e) 6 adet vesikalık fotoğraf.
Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilen adayların sınavları geçersiz sayılarak atamaları yapılmaz. Atamaları yapılmış olsa dahi iptal edilir. Bunlar hiçbir hak talep edemezler ve haklarında Cumhuriyet savcılığına suç duyurusunda bulunulur.
Yazılı ve sözlü sınav esası ve yeri
MADDE 21- (1) Aranan nitelikleri taşıyan adaylar, yazılı ve sözlü olmak üzere iki sınava tabi tutulurlar. Yazılı sınavda başarılı olamayanlar sözlü sınava alınmazlar. Yazılı ve sözlü sınav Teftiş Kurulu Müdürlüğü tarafından belirlenen yerde yapılır.
Sınav adaylık belgesi
MADDE 22- (1) Müfettiş yardımcılığı giriş sınavına katılabileceklere Teftiş Kurul Müdürlüğünce fotoğraflı “adaylık belgesi” verilir. Sınavlara, ancak bu belgenin gösterilmesi suretiyle girilebilir.
Sınav konuları
MADDE 23- (1) Müfettiş yardımcılığı giriş sınavı aşağıda belirtilen gruplara ait konulardan seçilmek suretiyle yapılır.
- a) Hukuk; Anayasa ve İdare Hukuku, İş Hukuku, Ceza Hukuku, Medeni Hukuk, Borçlar Hukuku, Ticaret Hukuku,
- b) Mevzuat; Belediye Mevzuatı,
- c) Muhasebe: Genel Muhasebe, Bilanço ve Mali Tablolar Analizi.
ç) Maliye; Kamu Maliyesi, Maliye Politikası,
- d) Ekonomi; Makro ve Mikro Ekonomi, Uluslararası Ekonomi, Çalışma Ekonomisi ve Türkiye Ekonomisi.
Yazılı sınav sorularının hazırlanması
MADDE 24- (1) Yazılı sınav soruları ve cevap anahtarları ile her soruya verilecek puanlar ve sınav süreleri Sınav Kurulu tarafından sınav konularına göre tespit edilir. Tespit edilen puanlar ve sınav süreleri, sınava giren adaylara duyurulur. Hazırlanan soru kâğıtları ve cevap anahtarları Sınav Kurulu Başkanı ve üyeleri tarafından imzalanır. Her sınava ait soru kâğıtları ayrı ayrı zarflara konularak zarflar kapatılır, üzerine hangi konuya ait sınav soruları olduğu yazılır, arkaları mühürlenip Sınav Kurulu Başkanı ve üyeleri tarafından imzalanır ve ayrı bir zarfa konulacak cevap anahtarları ile birlikte Sınav Kurulu Başkanına teslim edilir.
Yazılı sınavların yapılış şekli ve sınav kâğıtlarının değerlendirilmesi
MADDE 25- (1) Yazılı sınavlar, duyurulan ver ve saatte sınav kurulu ve gerektiğinde Teftiş Kurulu Müdürlüğünce görevlendirilen müfettiş yardımcılarının gözetiminde başlar ve önceden tespit edilen saatte bitirilir. Müfettiş Yardımcısının bulunmaması halinde sınav kurulunun görevlendireceği personel tarafından bu uygulama yapılır. Sınav başladıktan sonra gelen adaylar sınava alınmazlar.
(2) Sınava giren adayların kimlikleri bir tutanakla tespit edilir. Adaylar yanlarında sınav giriş belgeleri ile birlikte resmi makamlarca verilmiş geçerli bir kimlik belgesini bulundurmak zorundadır.
(3) Sınava, içinde sınav sorulan bulunan mühürlü zarfın sınava katılanların huzurunda açılması, soruların adaylara dağıtılması veya yazdırılması suretiyle başlanır. Zarfların açılmasına ilişkin bir tutanak düzenlenir ve bu tutanak sınav gözcüleri ile sınava giren iki aday tarafından imzalanır.
(4) Sınava katılan adaylar, soruların cevaplarını mühürlü cevap kâğıtlarına yazarlar. Cevap kâğıtlarına, kapatılacak kısım dışında adayları kimliğini belirtecek herhangi bir yazı yazılmaz ve işaret konmaz. Cevap kâğıdına bu şekilde yazı yazan veya işaret koyan adaylarla, sınavda kopya çektiği tespit edilen adaylar hakkında bir tutanak düzenlenerek, sınavları geçersiz sayılır.
(5) Sınav sonunda, toplanan cevap kâğıtları ile tutanaklar bir zarf içerisine konulur ve zarf kapatılıp mühürlendikten sonra, bu husus ayrı bir tutanakla tespit edilip, zarf ve tutanak Sınav Kurulu Başkanına teslim edilir.
(6) Yazılı sınavda başarılı sayılabilmek için her gruptan 100 tam puan üzerinden en az 60 puan alınması ve grup notlarının aritmetik ortalamasının en az 70 olması şarttır.
(7) Sınav kurulunca yapılan değerlendirme sonucunda yazılı sınav sonuçları bir tutanakla tespit edilir. Yazılı sınav sonuçları belediyenin ilan panosu ve internet sitesinden ilan olunur.
Sözlü sınav
MADDE 26- (1 )Yazılı sınavı kazananlar bir yazı ile sözlü sınava davet edilir. Sözlü sınav, yazılı sınav gruplarına giren konulardan yapılır. Bu sınavda ayrıca, adayların zekâ, ifade ve temsil kabiliyeti ile tutum ve davranışları gibi kişisel nitelikleri de göz önünde bulundurulur.
(2) Sözlü sınavda başarılı sayılmak için sınav kurulu başkan ve üyelerinin 100 tam puan üzerinden verdikleri puanların aritmetik ortalamasının en az 70 olması şarttır.
(3) Sınav Kurulu, sözlü sınav sonuçlarını da tutanakla tespit eder.
Giriş sınavı sonucu ve itiraz
Madde 27- (1) Giriş sınavı notu, yazılı ve sözlü sınav notlarının aritmetik ortalamasıdır. Sınavdan başarılı sayılmak için sınav notunun en az 70 olması gerekmektedir. Başarı sırası giriş sınav notuna göre tespit edilir.
(2) Giriş sınavı notunun eşitliği halinde, yazılı sınav notu yüksek olan aday başarı sıralamasında öncelik kazanır. Bu notların da eşitliği halinde hukuk notlarına bakılır ve hukuk notu yüksek olan aday öncelik kazanır.
(3) Müfettiş yardımcılığı giriş sınavı sonuçları sınav kurulu tarafından tutanakla tespit edilerek sınav sonuçları belediyenin ilan panosu ve internet sitesinden ilan olunur.
(4) Yazılı ve sözlü sınav sonuçlarına itirazlar, yazılı ve sözlü sınav sonuçlarının açıklanmasından itibaren beş iş günü içinde bir dilekçe ile sınav kuruluna yapılabilir. Bu itirazlar, sınav kurulu tarafından en geç on iş günü içinde incelenir ve sonuç ilgiliye yazılı olarak bildirilir.
Sınav belgelerinin saklanması
MADDE 28- (1) Giriş sınavı değerlendirme komisyonunca düzenlenen ve sınava girenlerin aldıkları notları gösteren listeler, tutanaklar ile sınav kâğıtları haricinde kalan belge ve kayıtlar, beş yıl saklandıktan sonra imha edilir.
(2) Adayların sınavlara iki defadan fazla girip girmediklerinin belirlenebilmesi amacıyla, sınavlara katılan adayların bir listesi çıkarılarak saklanır.
Müfettiş yardımcılığına atanma ve kıdem sırası
MADDE 29- (1) Müfettiş yardımcılığı giriş sınavında başarılı olanlar, başarı sırasına göre boş olan müfettiş yardımcılığı kadrolarına atanırlar.
(2) Sınavda başarı gösterenlerin sayısı ilan edilen boş kadro sayısından fazla olursa, ilan edilen kadro sayısı kadar aday asıl olarak, diğer adaylardan başarı sıralamasına göre ilan edilen kadro sayısı kadar aday da yedek olarak sınavı kazanmış sayılır. Diğerleri için sınav sonuçları kazanılmış hak sayılmaz.
(3) Müfettiş yardımcıları arasındaki kıdem sırası, aynı giriş sınavını kazanarak müfettiş yardımcılığına atananların giriş sınav notuna göre belirlenir.
İKİNCİ BÖLÜM
Müfettiş Yardımcılarının Yetiştirilmesi
Müfettiş yardımcılarının yetiştirilmesi
MADDE 30- (1) Müfettiş yardımcıları, 3 yıllık yardımcılık döneminde aşağıdaki programa göre yetiştirilirler.
- a) Birinci Dönem Çalışmaları: Bu dönem çalışmaları Teftiş Kurulu Müdürlüğünce yetki alanına giren teftiş, denetim, inceleme, araştırma ve soruşturma ile ilgili mevzuatın yardımcılara öğretilmesi, lisans bilgilerinin geliştirilmesi amacıyla hizmet içi eğitim şeklinde düzenlenir.
- b) İkinci Dönem Çalışmaları: Bu dönem çalışmaları, belediye ve bağlı kuruluşlarının teftişinde grup halinde yapılır. Bu teftişler, müfettiş yardımcılarını yetiştirmeye yönelik özel gayeli teftişlerdir. Yetiştirme görevi, müfettiş yardımcılarının sayısına göre bir veya birkaç müfettişe verilir.
Müfettiş yardımcıları belirtilen süre içinde refakatinde bulundukları müfettişin denetimi ve gözelimi altındadırlar. Kendilerine verilen görevleri müfettişin talimatına göre yerine getirirler, tek başlarına inceleme, teftiş ve soruşturma yapamazlar, rapor ve fezleke düzenleyemezler. Refakat müfettişleri; mevzuat ve tatbikatının teftiş ve tahkik usullerinin yeteri derecede öğrenilmesini sağlayacak şekilde düzenler ve uygularlar. Müfettişler, müfettiş yardımcılarının çalışmalarını en iyi şekilde yetişmelerini sağlayacak tarzda düzenlerler.
- c) Üçüncü Dönem Çalışmaları: Birinci ve ikinci dönem çalışmalarını başarı ile bitiren müfettiş yardımcılarına, yanında çalıştıkları müfettişlerin mütalaaları da alınarak, Teftiş Kurulu Müdürlüğünce resen teftiş, tetkik ve tahkik yetkisi verilebilir. Yetkili müfettiş yardımcıları, müfettişlerin görev, yetki ve sorumluluklarına sahip olarak görev yaparlar.
(2) Resen teftiş, tetkik ve tahkike yetkili kılınan müfettiş yardımcıları; resen veya lüzumu halinde diğer yardımcılarla veya müfettişlerle birlikte vazife görürler.
(3) Müfettiş yardımcılarının üçüncü döneme ait çalışmaları yetiştirmelerinin tamamlanması hususu da göz önünde tutularak Teftiş Kurulu Müdürlüğünce düzenlenir.
Müfettiş yardımcılarının teftiş kurulundan çıkartılması
MADDE 31- (1) Müfettiş yardımcılığı döneminde aldıkları sicillerle müfettişlik karakter ve vasıfları ile bağdaşmayacak tutum ve davranışları sabit olanlar yeterlilik sınavına tabi tutulmadan, Teftiş Kurulu Müdürlüğünden çıkarılarak durumlarına uygun bir başka göreve atanırlar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Müfettişliğe Tayin
Müfettişlik yeterlik sınavı ve sınav kurulu
MADDE 32- (1) Müfettiş yardımcıları, üç yıllık yetişme dönemi sonunda, yeterlik sınavına tabi tutulurlar. Yeterlik sınavlarını, Bu yönetmeliğin 19 uncu maddesine göre oluşturulan sınav kurulu yapar.
(2) Yeterlik sınavı yazılı ve sözlü olmak üzere iki aşamada yapılır. Yazılı sınavın tarihi ve yeri, sınavdan iki ay önce, sözlü sınavın tarihi ve yeri ise sınavdan en az üç gün önce sınava gireceklere Teftiş Kurulu Müdürlüğünce bildirilir.
(3) Yeterlik sınavının yapılışında bu yönetmeliğin 6ncı fıkrası hariç olmak üzere 27inci maddesi ve 2nci fıkrası hariç olmak üzere 28inci maddesi uygulanır.
Yeterlik sınavı programı
MADDE 33- (1) Yeterlik sınavı aşağıda belirtilen iki gruptan ve bu gruplardan seçilecek konulardan yapılır.
- a) Grup I:
1) Belediyenin görev ve çalışmaları ile ilgili mevzuat ve uygulaması,
2) İş Hukuku.
3) İdare Hukuku ve İdari yargı,
4) 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu,
5) Medeni Hukuk; başlangıç, şahıs hukuku ve eşya hukuku.
6) Borçlar Hukuku; genel hükümler.
7) Harcırah kanunu.
b)Grup II:
1) Teftiş, inceleme, araştırma, soruşturma yöntem ve teknikleri.
2) 5237 Türk Ceza Hukuku,
4) 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu,
5) 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanun.
Yetişme notu
MADDE 34- (1) Yetişme notu aşağıda belirtilen konulardan her biri için verilen notlar ortalaması alınarak tespit edilir.
a)Etüt ve inceleme notu; müfettiş yardımcılarına verilen etüt ve inceleme sonucu düzenledikleri raporlara Teftiş Kurulu Müdürü tarafından verilen notların ortalaması,
b)Teftiş ve Denelim notu; yetkili müfettiş yardımcılarının yaptıkları teftiş ve denetim sonunda düzenledikleri raporlara Teftiş Kurulu Müdürü tarafından verilen notların ortalaması,
c)Soruşturma Notu; yetkili müfettiş yardımcılarının yaptıkları soruşturma sonunda düzenledikleri raporlara Teftiş Kurulu Müdürü tarafından verilen notların ortalaması,
ç) Özel Not; müfettiş yardımcılarının nitelikleri, tutum ve davranışları, meslek bilgileri, çalışkanlıkları ve mesleki liyakatleri hakkında yanında çalıştıkları müfettişler ve Teftiş Kurulu Müdürü tarafından verilen notların ortalaması.
(2) Her konu için verilen notun 65, yetişme notunun ise 70 puandan az olmaması gerekir. Yetişme notu 70 puandan az olan müfettiş yardımcıları yeterlik sınavına girmeye hak kazanamaz.
Yeterlik sınav notlarının değerlendirilmesi
MADDE 35- (1) Yeterlik notu; yetişme notu, yazılı sınav ve sözlü sınav notlarının aritmetik ortalamasından oluşur. Başarılı sayılmak için yeterlik notunun en az 70 olması gerekmektedir.
(2) Yazılı sınavda başarılı sayılabilmek için her gruptan 100 tam puan üzerinden en az 60 puan alınması ve grup notlarının aritmetik ortalamasının en az 70 olması şarttır.
(3) Yazılı sınavda başarılı olan müfettiş yardımcıları sözlü sınava girmeye hak kazanır. Sözlü sınavda başarılı sayılmak için sınav kurulu başkan ve üyelerinin 100 tam puan üzerinden verdikleri puanların aritmetik ortalamasının en az 70 olması şarttır.
(4) En yüksek yeterlik notundan başlayarak bir başarı listesi düzenlenir. Yeterlik sınavında başarılı olanların müfettişliğe atanmaları yeterli kadro mevcut olmadığı takdirde, başarı sırasına göre yapılır. Notların eşitliği halinde yetişme notu esas alınır.
(5) Yazılı ve sözlü sınav sonuçlarına itirazlar, yazılı ve sözlü sınav sonuçlarının açıklanmasından itibaren yedi iş günü içinde bir dilekçe ile kurul müdürlüğüne yapılır. Bu itirazlar, yeterlik sınav kurulu tarafından en geç on iş günü içinde incelenir ve sonuç ilgiliye yazılı olarak bildirilir.
Yeterlik sınavını kazanamayanlar ve sınava girmeyenler
MADDE 36- (1) Müfettiş yardımcılığı kadrosunda bulunup, yetişme dönemi sonunda yeterlik sınavını kazanamayan ya da mazeretsiz olarak sınava girmeyenler belediyede durumlarına ve derecelerine uygun görülecek diğer bir göreve atanırlar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Yükselme, Kıdem ve Müfettişlik Güvencesi
Yükselme
MADDE 37- (1) Yeterlik sınavını başarı ile verip müfettişliğe tayin edilenlerin maaş dereceleri itibariyle müteakip terfileri genel hükümlere göre yapılır.
Müfettişlerin kıdemi
MADDE 38- (1) Müfettişlik kıdemine esas süre, müfettiş yardımcılığında, müfettişlikte, müfettişlik sıfat ve kadrosunu muhafaza edilmek şartıyla idari görevlerde, ücretli ve ücretsiz tüm kanuni izinlerde geçirilen süredir.
(2) Müfettişlik kıdemine esas süreleri aynı olanlar için kıdem sırası; müfettiş yardımcıları açısından giriş sınavındaki. Müfettişler için yeterlik sınavındaki başarı derecelerine göre tespit edilir.
(3) Teftiş Kurulu Müdürlüğü yaptıktan sonra müfettişliğe dönenler, dönemlerinin en kıdemlisi sayılırlar. Aynı dönemde bu durumda birden fazla müfettiş varsa, bunların kıdem sırasının tespitinde müfettişlik kıdemi esas alınır.
(4) Müfettişlik sıfatını kazandıktan sonra bu görevden ayrılanlardan müfettişliğe dönenler kıdem bakımından dönemlerinin sonuna alınırlar.
Müfettişlik güvencesi
MADDE 39- (1) Teftiş Kurulu Müdürlük hizmetleri; diğer idari görevlerden ayrı bir kariyer olarak düzenlendiğinden, müfettişler kendi istekleri dışında veya teftiş hizmetlerinin yürütülmesi açısından görevde kalmalarında sakınca olduğuna dair kesinleşmiş yargı kararı veya sağlık raporu olmadıkça görevden alınamaz, başka göreve atanamazlar. Sıhhi ahlaki veya mesleki yetersizlik hallerinin; yargı kararı, sağlık kurulu raporu, müfettiş raporu gibi belgelerle tevsiki esastır.
(2) Doğrudan Başkana bağlı olup Başkanlık Makamına ait olan inceleme ve soruşturma görevlerini Başkan adına doğrudan kullanma yetkisine sahip olan Teftiş Kurulu Müdürlük müfettişlerine görevlerinin ve Başkanlık içindeki işlevlerinin önemine binaen, her derece ve mevkiden görevlinin başkanlık makamıyla vaki protokol usul ve esasları dâhilinde davranması ve her türlü kolaylığın gösterilmesi zaruridir.
(3) Müfettişler ve müfettiş yardımcıları, belediyenin sunduğu sosyal imkânlardan müdür seviyesinde yararlanırlar.
Teftiş kurulu müdürlüğünden istifa suretiyle veya naklen ayrılan müfettişlerin tekrar kabulleri
MADDE 40- (1) Kurum içinde veya dışında başka bir göreve atanan ya da istifa ederek ayrılan müfettişler, kurumda boş kadro bulunduğu takdirde tekrar göreve dönmek istediklerinde müfettişlerin tekrar Teftiş Kurulu Müdürlüğünde görevlendirilmeleri Başkanlığın iznine tabidir.
ÜÇÜNCÜ KISIM
BİRİNCİ BÖLÜM
Müfettişlerin Çalışma Esasları
Müfettişlerin çalışma anlayışı ve amacı
MADDE 41- (1) Müfettişlerin çalışma anlayışı; etkin, verimli iktisadi ve caydırıcı bir denetim sistemini öngörür ve hata arayan ve sadece tenkit eden statik teftiş sistemini reddeder.
(2 ) Müfettişler; belediyenin mevcut hukuk düzeni içersinde amaçlarına zamanında ve verimli olarak ulaşıp ulaşmadığını, amaca yönelik olarak benimsenen ilke, politika ve yöntemler ile yapılan işlem ve eylemlerin yerindelik ve etkinliğini araştırmak, incelemek ve denetlemek, planlanan hedeflerden ve mevzuattan sapmalar varsa bunları ve nedenlerini saptayıp tahlil etmek, aksaklıkların giderilmesi ve kurum hizmetlerinin verimli ve rasyonel bir düzeye ulaşması için alınması gerekli görülen önlemleri belirlemek ve ilgili mercilere tavsiyelerde bulunmak amacını göz önünde tutarlar.
Müfettişler bu amaçla çalışmaları sırasında tespit ettikleri, görevini gayret ve feragatle yapan, yetkilerini kamu yararı doğrultusunda kullanan ve başarılı görülen personelin ödüllendirilmesi için teklifte bulunurlar.
(3) Müfettişler, görevlerini yaparken personeli motive etmeye, bilgi ve davranışlarıyla onlara rehberlik yapmaya özen gösterirler.
İKİNCİ BÖLÜM
Müfettişlerin Yurt Dışına Gönderilmesi
Yurt dışına gönderilme
MADDE 42- (1) Müfettişler, belediyenin görev alanına giren konularda inceleme ve araştırma yapmak, mesleki ve yabancı dil bilgilerini artırmak amacıyla bir yılı aşmamak üzere yurt dışına gönderilebilirler.
(2) Yurt dışına gönderilmede müfettişlik kıdemiyle birlikte, mesleki yetenek, başarı ve yabancı dil bilgisi dikkate alınır.
DÖRDÜNCÜKISIM
BİRİNCİ BÖLÜM
Raporlar, öninceleme ve Personel Denetleme Raporu
Rapor çeşitleri
MADDE 43- (1) Müfettişler çalışmalarının sonucunda işin özelliğine göre şu raporları düzenlerler:
- a) Cevaplı Rapor,
- b) İnceleme Raporu.
- c) Soruşturma Raporu,
ç) Genel Durum Raporu,
- d) Personel Denetleme Raporu,
- e) Ön İnceleme Raporu,
- g) Tazmin Raporu.
Cevaplı rapor
MADDE 44- (1) Cevaplı raporlar; yapılan teftişlerde noksan ve hatalı bulunan ve teftiş edilen birimlerce düzeltilmesi gereken işlemler hakkında düzenlenen raporlardır.
(2)Raporlar, cevaplandırılmak üzere bir yazı ekinde ilgili birime verilir. İlgili birimlerce raporun bütün maddeleri usulüne uygun olarak en geç on gün içinde cevaplandırıldıktan sonra, rapor ve cevapları müfettişe bir yazı ile iade edilir.
(3) Cevaplı raporlarda şu hususlar belirtilir:
- a) İşlemleri teftiş edilen personelin adları, soyadları ve unvanları, teftiş edilen işlemlerin hangi dönemi kapsadığı,
- b) Hatalı ve noksan görülen hususların hangi mevzuat hükümleriyle ilgili olduğu,
- c) Mevzuata göre yapılması gereken işlemler,
ç) Bir önceki teftiş sonucunda verilen talimatın yerine getirilip getirilmediği,
- d) Usulüne uygun övülmeye değer çalışma ve işlemler.
(4) Gelen raporların, müfettiş tarafından son mütalaası yazıldıktan sonra, iki nüshası bir yazı ekinde Teftiş Kurulu Müdürlüğüne gönderilir. Bir nüshası da müfettişte kalır. Diğer nüshaları, teftiş dosyasında saklanmak üzere ilgili birimlere verilir. Cevaplı raporlara, ilgililerce verilen cevapların müfettiş tarafından uygun görülmesi halinde, son mütalaanın açık ve gerekçeli hazırlanmasına önem verilir. Zorunlu nedenlerle, ilgili müfettişçe yazılamayan son mütalaalar, müdürün görevlendireceği bir müfettiş tarafından yazılabilir.
(5) Cevaplı raporların, ilgililerce zamanında cevaplandırılması hususunu müfettişler bizzat izler. Haklı nedenlere dayanmadan süresinde cevaplandırılmayan raporlar hakkında gereği yapılmak üzere müfettişlerce Teftiş Kurulu Müdürlüğüne bilgi verilir.
(6) Son mütalaaları yazılı olarak gelen raporlar hakkında Teftiş Kurulu Müdürlüğünce, Bu yönetmeliğin 54 inci maddesine göre işlem yapılır.
İnceleme raporu
MADDE 45- (1) İnceleme raporu, bu yönetmeliğin 60 ıncı maddesinde belirtilen hususlarda yapılan çalışmalar sonucunda düzenlenir. Ayrıca bu yönetmeliğin 6 ncı maddesinin (ç) bendinde sayılan birimlerin her türlü iş ve işlemleriyle ilgili olarak yapılan inceleme ve denetimler sonucunda inceleme raporu düzenlenir,
Teftiş ve soruşturmalar sırasında inceleme raporu kapsamına giren hususların belirlenmesi halinde, görüş ve önerilere cevaplı rapor veya soruşturma raporunda yer verilmeyerek, bu hususlarda ayrı inceleme raporu düzenlenir.
(2) İnceleme raporlarında, inceleme konusunda ne şekilde bilgi edinildiği, incelemenin konusu, yapılan araştırma ve incelemeler müfettişin görüş ve önerileri belirtilir.
(3) İnceleme raporları, ilgili birimlerin görevleri göz önünde bulundurulup, yeteri kadar düzenlenerek Teftiş Kurulu Müdürlüğüne gönderilir, bir nüshası müfettişte kalır.
Genel durum raporu
MADDE 46- (1) Genel durum raporu, Teftiş Kurulu Müdürlüğünce ve müfettişlerce gerekli görüldüğü hallerde, teftiş sonucu hakkında Başkana özet bilgi vermek, teftiş ve soruşturma göreviyle ilgili iyileştirici, yol gösterici ya da mevzuat düzenlenmesine ilişkin önerilerde bulunmak amacıyla düzenlenen raporlardır.
Soruşturma raporları
MADDE 47- (1) Yürürlükteki ceza mevzuatına göre suç ya da personel mevzuatına göre disiplin suçu oluşturan eylem ve işlemlerden dolayı yapılan soruşturmaların sonuçları “Soruşturma Raporu”na bağlanır.
(2) Soruşturma raporlarında; soruşturma konuları ve işlenen suçlar ile suçlular hakkında hangi kanun hükümlerinin tatbik edileceği ve suçlu veya kusurlu olanların fiillerinin hangi disiplin suçunu oluşturduğu, belirtilir.
(3) Müfettiş, soruşturmayı bitirdikten sonra en çok bir ay içersinde soruşturma raporunu tamamlayıp, Teftiş Kurulu Müdürlüğüne vermek zorundadır. Teftiş Kurulu Müdürlüğünce kabul edilen mazeretin bulunması halinde bu süre uzatılabilir.
(4) 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanununun 17nci maddesinde yazılı suçlarla ilgili olarak Cumhuriyet Başsavcılığına bildirim yapılması gereken hallerde müfettiş bu bildirimi yaparak, söz konusu durumla ilgili kurul müdürlüğüne bilgi verir.
(5) Düzenlenen soruşturma raporlarının asılları kanunen verilmesi gereken makamlara gönderilmek üzere kurul müdürlüğüne sunulur. Raporun bir nüshası Teftiş Kurulu Müdürlüğünce, bir nüshası da müfettiş tarafından muhafaza edilir.
Personel denetleme raporu
MADDE 48- (1) Personel denetleme raporu, gerekli olması durumunda, teftiş, inceleme ve soruşturma sırasında, personelin çalışmalarındaki başarı durumları gözetilerek özlük dosyasına konulmak üzere düzenlenir.
(2) Raporda yöneticilerin ve gerekirse diğer personelin;
a)Dış görünüşü, saygı uyandırmada başarı derecesi,
b)Zekâ ve kavrayış kabiliyeti,
c)İtimada şayan olup olmadığı,
ç) Sorumluluk duygusu, görevine bağlılığı, iş heyecanı, teşebbüs fikri,
d)Mesleki bilgisi, mevzuata uyma derecesi, yazılı ve sözlü ifade kabiliyeti, kendini geliştirme ve yenileme gayreti,
- e) İşlerindeki dikkat ve intizamı, yaş ve bünyesi,
- f) İşleri düzenleme, yürütüm ve yönetim yeteneği,
- g) Disipline riayeti,
ğ) Personel üzerindeki etkinliği ve personelini yetiştirme yeteneği,
- h) Amirlerine, mesai arkadaşlarına, iş sahiplerine karşı tutum ve davranışı,
ı) Görevini yerine getirmede çalışkanlığı, kabiliyeti ve verimliliği, başarı derecesi, hangi görevlerde başarılı olabileceği ve daha fazla sorumluluk taşıyan görevler yüklenip yüklenemeyeceği,
Hususlarında müfettişin objektif bilgi ve müşahedelere dayanan kanaatleri belirtilir.
(3) Yeterince bilgi edinilmemiş ve kanaate varılmamış hususlarda görüş belirtilmez.
(4) Personel denetleme raporları, müfettiş tarafından bir nüsha olarak düzenlenip kapalı zarf içinde hakkında personel denetleme raporu düzenlenen personeli gösterir liste ile birlikte bir yazı ekinde İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğüne iletilmek üzere kurul müdürlüğüne teslim edilir.
(5) Personel denetleme raporu personelle ilgili tayin, terfi, disiplin cezası verilmesi gibi işlemler sırasında dikkate alınır.
Ön inceleme raporu
MADDE 49- (1) Teftiş Kurulu Müdürlüğünde görev yapan müfettişler, 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu Görevlilerinin Yargılanması Hakkındaki Kanunun 5 inci maddesi gereği izin vermeye yetkili merci tarafından ön inceleme yapmakla görevlendirildikleri takdirde; kendilerini görevlendiren merciin bütün yetkilerine haiz olarak 4483 sayılı yasada hüküm bulunmayan hususlarda 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu hükümlerine göre işlem yapabilirler.
(2) Ön İnceleme Raporu: hakkında ön inceleme yapılan memur ve diğer kamu görevlisinin ifadesini almak suretiyle yetkileri dâhilinde bulunan gerekli bilgi ve belgeleri toplayıp görüşlerini içeren bir rapor düzenleyerek durumu yasa tarafından öngörülen süre içinde izin vermeye yetkili mercie sunarlar. Ayrıca yazı ile kurul müdürlüğüne bilgi verilir.
(3) Ön inceleme birden çok müfettiş tarafından yapılmışsa farklı görüşler raporda gerekçeleriyle ayrı ayrı belirtilir.
Tazmin Raporu
MADDE 50- (1) Tazmin raporu, denetim, soruşturma, ön inceleme, inceleme ve araştırma sırasında; kamu görevlilerinin mevzuata aykırı karar, işlem, eylem veya ihmali sonucunda kamu kaynağında artışa engel veya eksilmeye neden olunmasıyla doğan kamu zararlarından dolayı alacaklar ile kişilerden alacaklar hesabına borç kaydı gereken diğer alacakların takip ve tahsili amacıyla düzenlenen rapordur.
(2)Tazmin raporlarında; tazmine neden olan fiil ve bu fiillerin faillerinin yanı sıra tazmine esas olan tutarın hukuksal dayanaklarla ve ayrıntılı bir şekilde ortaya konulması zorunludur.
İKİNCİ BÖLÜM
Raporlarla İlgili İşlemler
Raporların düzenlenmesi
MADDE 51- (1) Raporlar daktilo veya bilgisayar kullanılarak yazılır. Raporlarda silinti ve kazıntı yapılamaz. Zorunlu olarak yapılan düzeltmeler, müfettiş tarafından parafe edilir.
(2) Raporların; düzgün cümleler kullanılarak uygun ve anlaşılabilir bir dille ve raporlarda adları geçen kişi ve birimleri rencide edebilecek deyim ve yakıştırmalara, kanıtsız suçlamalara yer verilmeden yazılmasına, hiçbir tereddüde yer vermeyecek açıklıkta olmasına, konu ile ilgisi bulunmayan ayrıntılara yer verilmemesine özen gösterilir.
(3) Raporların her sayfası müfettişlik mührü ile mühürlenerek parafe edilir, Son sayfasına müfettişin adı, soyadı unvanı yazılarak, raporu düzenleyen müfettiş veya müfettişler tarafından imzalanır. Raporlar, müfettiş tarafından bir yazı ekinde Teftiş Kurulu Müdürlüğüne sunulur.
(4)Raporların şekil ve kapsamı ile rapor düzenlenmesine ilişkin uyulması gerekli diğer usul ve esaslar, Teftiş Kurulu Müdürlüğünce yayınlanacak yönergelerle belirlenir.
Raporlar üzerine kurul müdürlüğünce yapılacak işlemler
MADDE 52- (1) Müfettişler tarafından, Teftiş Kurulu Müdürlüğüne gönderilen raporlar, Müdürlükçe incelendikten sonra, Müdürlük görüşünün belirtildiği bir onay hazırlanarak, Başkana sunulur. Rapor ve yazılarda düzeltilmesi veya tamamlattırılması gereken hususlar varsa, bunların giderilmesi, raporu veya yazıyı düzenleyen müfettişten istenir. Bu yazışma sonunda görüş birliğine varılmadığı takdirde konu, başkanlık makamının onayı ile seçilecek üç müfettişe birlikte incelettirilir. Bu inceleme sonucunda ortaya çıkan görüş ile Müdürlük görüşü Başkanının onayına sunulur.
(2) Onayı takiben rapor aslı ve onay, gereği yerine getirilmek üzere ilgili birime gönderilir.
(3) Teftiş edilen birimlere ait cevaplı raporlarda Müdürlüğün görüşü, müfettişin görüş ve tekliflerine uygun ise onaylarda ayrıntılı görüş yazılmasına gerek yoktur.
(4) Raporlar üzerine ilgili birimlerce yapılması gereken işlemlerin izlenmesi Teftiş Kurulu
Müdürlüğüne aittir.
Raporlar üzerine yapılacak işlemler
MADDE 53- (1) Raporlar üzerine diğer müdürlükler tarafından yapılan işlemler şunlardır:
- a) Teftiş Kurulu Müdürlüğü tarafından en geç bir ay içinde incelenen cevaplı raporda belirtilen hususlar kurul müdürlüğünce başkan talimatı haline getirilip teftiş edilen birime gönderilir. Teftiş edilen birimler başkan talimatı üzerine, talimatla belirtilen hususları en kısa zamanda yerine getirerek sonuçları kurul müdürlüğüne bildirir.
- b) Soruşturma raporları ile inceleme raporları üzerine yapılan işlemler ve sonuçları en kısa zamanda Teftiş Kurulu Müdürlüğüne bildirilir
Rapor sonuçlarının müfettişlere bildirilmesi
MADDE 54- (1) Müfettişlerce düzenlenen raporların sonucunda yapılan işlemlerin Teftiş Kurulu Müdürlüğünce iletilmesi üzerine, bu işlemler Müdürlükçe raporu yazan müfettiş veya müfettişlere verilir ya da duyurulur.
(2) Müfettişler bu işlemleri uygun ve yeterli bulmadıkları takdirde konu ile ilgili görüşlerini gerekçeleri ile birlikte en geç 15 gün içinde Teftiş Kurulu Müdürlüğüne bildirirler.
(3) Müfettişlerin bu yeni görüşleri karşısında ilgili birimlerin kendi tutum ve işlemlerini değiştirmemeleri halinde Teftiş Kurulu Müdürlüğü konuyu Başkana iletir.
Teftiş
MADDE 55- (1) Yönetmeliğinin teftişe tabi oldukları belirtilen birimlerin hizmet ve işlemlerinin belirli zaman aralıkları ile teftiş programı çerçevesinde denetlenmesidir.
Teftiş programı
MADDE 56- (1) Teftiş Kurulu Müdürlüğünün çalışmaları hazırlanan teftiş programlarına göre yürütülür.
(2) Teftiş programı, teftiş edilecek birimlerin iş kapasiteleri, önceki teftiş programları ve müfettiş sayısı göz önünde bulundurulmak suretiyle, müdür tarafından hazırlanarak, Başkanın onayına sunulur.
(3) Teftiş programında, müfettişlerce teftiş edilecek birimler ve müfettişlerin hangi işlemlerin teftişi ile görevlendirileceği gösterilir. Birimlerin teftişi bu program esasına göre yürütülür.
(4) Başkanca onaylanan teftiş programı, onay tarihini takiben müfettişlere bildirilerek uygulamaya başlanır. Teftiş programının, teftişe başlama tarihinden en az yedi gün önce müfettişlere duyurulması esastır.
(5) Teftiş programında yer alan birimlerin programdan çıkarılması, müfettişlerin görev yerlerinin değiştirilmesi ve bir ayı aşan teftiş süresi uzatmaları Başkanın onayı ile mümkündür. Bu hususların dışında programda değişiklik yapmaya müdür yetkilidir.
Teftiş programının uygulanması
MADDE 57- (1) Müfettişlerin teftişe, programda belirtilen tarihte başlamaları esastır. Zorunlu nedenlerin mevcut olması halinde durum gerekçeleri ile müdüre bildirilerek, alınacak emre göre hareket edilir.
İnceleme ve araştırma
MADDE 58- (1) İnceleme ve araştırmalar şu husus ve konular hakkında yapılır:
- a) Yürürlükteki kanun, tüzük, yönetmelik, karar ve diğer mevzuat uygulanmalarında görülen noksanlıklar ve bunların düzeltilmesi yolları ile yeniden konulması gereken hüküm ve usuller,
- b) Teftişlerde cevaplı raporlara bağlanması gerekli görülmeyen hususlar,
- c) Şikâyet ve ihbarlar üzerine yapılan inceleme ve araştırma sonucunda, soruşturma açılmasına gerek görülmeyen haller,
ç) Başkanca incelenmesi istenilen veya doğrudan müfettişçe belirlenen sorun ya da konular, hakkında yapılır.
Soruşturma
MADDE 59- (1) Müfettişler, belediye personeli hakkında isnat edilen suçlardan dolayı Başkanın emri veya onayı üzerine yürürlükteki mevzuat hükümlerine göre soruşturma yaparlar.
BEŞİNCİ KISIM
BİRİNCİ BÖLÜM
Teftişe Tabi Olanların Ödev ve Sorumlulukları
Teftiş edilenlerin yükümlülüğü
MADDE 60- (1) Belediye bünyesinde faaliyet gösteren birimlerde görev yapan tüm birim müdürleri, memurları ve diğer personel para ve para hükmündeki evrak ve senetlerle, her türlü ayniyatı ve bunlarla ilgili kayıt, belge ve defterleri ayrıca gizli dahi olsa her türlü evrakı ilk talebinde müfettişe göstermek ve/veya vermek, saymasına ve incelemesine yardımda bulunmak zorundadır.
(2) İlgili birim müdürleri ve personeli, müfettişin gerekli gördüğü evrak kayıt ve belgelerin asıllarını veya tasdikli suretlerini vermek zorundadır. Asılları alınan evrak ve belgelerin, müfettiş mühür ve imzası ile onaylı suretleri ilgili birimlere verilir.
(3) İlgili birimlerin müdürleri, müfettişlerin görevleri süresince uygun bir çalışma yeri ile göreve ilişkin gerekli araç ve gereçleri sağlamak, gerek görülen diğer tedbirleri almak zorundadır.
(4) İlgili birim müdürleri ve personeli müfettişin sözlü veya yazıl sorularını cevaplamak zorundadır.
(5) Teftişe tabi birimlerin müdürleri bir teftiş defteri ve dosyası tutmak. Tüm teftiş raporlarını ve bunlar üzerine yapılan yazışmaları bu dosyada muhafaza etmek, görev değişimlerinde görevi devralana zimmetle teslim etmek zorundadır.
(6) Teftiş ya da soruşturmaya başlanan birim görevlilerinin hastalık ve benzeri nedenler dışında izne ayrılmalarına, müfettişin olumlu görüşü alındıktan sonra birim amirlerince izin verilir. Müfettişin birimde göreve başlamasından önce verilmiş olan izinler, müfettişin talebi halinde durdurulur ve personel geri çağırılır.
(7) Müfettişlerin görev yaptığı birimlerde, başta müdürler olmak üzere tüm personel gereken her türlü kolaylığı göstermek, yardımda bulunmak ve bu yönetmelikte belirtilen diğer görevleri yerine getirmekle yükümlüdürler.
İKİNCİ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
İzin kullanılması
MADDE 61- (1) Müfettişler, kanuni izinlerini kurum mevzuatına göre kullanırlar. İzine hangi tarihte başladıklarını ve göreve dönüş tarihlerini Teftiş Kurulu Müdürlüğüne yazı ile bildirirler.
Kimlik belgesi, mühür ve demirbaşlar
MADDE 62- (1) Müfettişlere ve yetkili müfettiş yardımcılarına beratıyla birlikte birer mühür verilir. Ayrıca müfettişler ile yetkili veya yetkisiz müfettiş yardımcılarına Başkan tarafından imzalanmış fotoğraflı bir kimlik belgesi verilir. Kimlik belgesinde müfettişlerin görev ve yetkilerini belirten bir özet yer alır, Kimlik belgesi, gerektiğinde veya istek üzerine gösterilir.
(2) Müfettişlere gerekli olan demirbaş, malzeme ve kitaplar Teftiş Kurulu Müdürlüğünce sağlanarak zimmetle verilir, Müfettişlerin görevden ayrılmaları halinde bunları on beş gün içinde Teftiş Kurulu Müdürlüğüne iade etmek zorundadırlar.
Yazışma Yöntemi
MADDE 63- (1) Müfettişler; kamu kurum ve kuruluşları, gerçek ve tüzel kişilerle doğrudan yazışma yapabilirler. Ancak, Cumhurbaşkanlığı, Bakanlıklar ve bunların bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlarının merkez ve yurt dışı teşkilatıyla yazışmalarını Başkanlık aracılığıyla yaparlar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Geçiş Hükümleri
Geçici Madde 1- Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce Battalgazi Belediyesinde teftiş kurulu müdürü, müfettiş ve müfettiş yardımcısı olarak görev yapanlardan, 22.02.2007 tarihinden sonra atananların; Belediye ve Bağlı Kuruluşları İle Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmeliğin 12 nci maddesindeki eğitim şartlarını taşımak ve mesleğe yarışma ve yeterlik sınavıyla girmiş olmaları kaydıyla kazanılmış hakları saklıdır ve bu yönetmelikle getirilen tüm hak, görev, yetki, unvan ve sorumlulukları taşırlar.
.
Geçici Madde 2- Naklen atanan müfettişlerin ve bu yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce müfettişliğe giriş sınavıyla intisap edenlerden, daha önce kamu kurum ve kuruluşlarında müfettiş yardımcısı ve müfettişlik yapmış olanların kıdemine esas süre, kamu kurum ve kuruluşlarının teftiş kurullarında müfettişlik sıfat ve kadrosu muhafaza edilmek şartıyla geçirdikleri toplam süredir. Bu gibilerin, müfettişlik kıdemlerinin kurulda görevli diğer müfettişlerle eşitliği halinde, memuriyet kıdemi fazla olan müfettiş kıdemli sayılır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yönetmelikte yer almayan hususlar
MADDE 64- (1) Bu yönetmelikte yer almayan hususlarda yürürlükteki ilgili umumi hükümler çerçevesinde hareket edilir.
Yürürlük
MADDE 65- Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 66- (1) Bu yönetmelik hükümleri Battalgazi Belediye Başkanı tarafından yürütülür.